W 1967 roku na bazie wyścigowego 33/2 opracowana została wersja do użytku
drogowego, nazwana Tipo 33 Stradale. Prezentacja modelu odbyła się we wrześniu
tego roku na torze w Monza, następnie wystawiono go na Salonie Samochodów
Sportowych w Turynie.
Nadwozie Stradale, które zaprojektował Franco Scaglione zrealizowano w dwóch
odmianach. Pierwsza, miała szyby z bezpiecznego szkła, ciekawie rozplanowane i
wygodne wnętrze, a nawet takie dodatki, jak ogrzewanie i opuszczane boczne
okienka. Odmiana druga, sportowa, miała nieruchome, lekkie szyby pleksiglasowe,
wyścigowe fotele kubełkowe obszyte tkaniną i niewiele więcej.
Przednia maska opada bardzo nisko między wypukłymi błotnikami, w których
schowane są duże, podwójne reflektory, przykryte przezroczystymi kloszami.
Półokrągłe, wypukłe boki pojazdu stanowią podporę dla węższej, zaokrąglonej
kabiny. Tuż przed tylnymi kołami w karoserii znajdują dwie boczne szczeliny,
stanowiące wloty powietrza. Na krańcach szerokiej i niskiej tylnej ściany
osadzono okrągłe lampy.
Stradale napędzana była 8-cylindrowym silnikiem z modelu wyścigowego o
pojemności 2 litrów dawał on moc maksymalną 230 KM. Prędkość maksymalna to 260
km/h. Moc przenoszona była na koła tylne za pomocą manualnej 6-biegowej
całkowicie zsynchronizowanej skrzynie biegów. Z boku za osią tylną, w mało
bezpiecznym miejscu, znajdował się zbiornik paliwa. Na uwagę zasługuje całkowita
wysokość pojazdu: 99 cm oraz masa 700 kg.
W okresie od listopada 1967 do marca 1969 roku powstało 18 egzemplarzy tego
pojazdu.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.