/
Na marcowym salonie w Genewie w 2005 roku miała miejsce premiera nowego
modelu Alfa Romeo o nazwie Brera. Została ona oparta na przedstawionym w 2002
roku prototypie o tej samej nazwie, który został przygotowany przez pracownię
designerską Giorgetto Giugiaro.
Z przodu, trójkątna tarcza, która wbija się w dolny wlot powietrza, otoczona
jest z dwóch stron potrójnymi reflektorami soczewkowymi. Z tyłu w Brerze
odnajdziemy wąskie, podłużne lampy oraz dwie podwójne końcówki układu
wydechowego wkomponowane w zderzak.
Konsola jest lekko wychylona w stronę kierowcy, wykończona metalem i
ozdobiona okrągłymi wylotami układu nawiwu oraz trzema głęboko osadzonymi
zegarami. Wzkazówki zegarów startują z położenia na godzinie szóstej.
Pojazd będzie oferowany z trzema silnikami: dwoma benzynowymi i jednym
wysokoprężnym. Podstawowa jednostka napędowa to 2,2-litrowy silnik JTS, który
posiada moc 185 KM. Pozwala na podróż z prędkością 222 km/h i na przyspieszenie
do setki w 8,6 s. Wyżej w hierarchii stoi turbodiesel (JTD) o pojemności 2,4 l,
który generuje 200 KM mocy. Natomiast najmocniejszy w ofercie będzie silnik V6 o
pojemności 3,2 l, który będzie miał 260 KM. Zmienne fazy rozrządu, zarówno
zaworów dolotowych jak i wydechowych, pozwala autu setkę osiągać w 6,8 s.
Prędkość maksymalna tej wersji wynosi 240 km/h. W tej wersji silnikowej seryjnie
montowany jest stały napęd na obie osie Q4. Zastosowano trzy mechanizmy
różnicowe, których działanie sprawia, że większy moment obrotowy jest
przenoszony zawsze na te koła, które w danej chwili mają lepszą przyczepność. W
normalnych warunkach system nieznacznie preferuje oś tylną, przydzielając jej
57% napędu. Przeniesieniem napędu zajmie się jedna z dwóch skrzyń biegów:
automatyczna lub 6-stopniowa, manualna, obie zapewne z możliwością zmiany
sekwencyjnej.
Spider, który pojawił się w 2006 roku, jest dziełem współpracy Pininfarina z
Centro Stile Alfa Romeo.
Bok auta jest "dynamiczny" dzięki przetłoczeniu, które biegnie przez całą
długość, natomiast "muskularne" nadkola wyrażają sportowe zacięcie zachowując
przy tym elegancję i lekkość. Ponadto, tył jest wizualnie lżejszy dzięki
"skrzydłom" oraz okrągłym kształtom bagażnika i zderzaka.
Dostępne są dwie wersje wyposażeniowe, klient może wybrać również spośród
dwóch silników benzynowych JTS (2.2 o mocy 185 KM i 3.2 V6 Q4 o mocy 260 KM),
połączonych z mechaniczną skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. W wersji
3.2 V6 Spider wyposażony jest w stały napęd na cztery koła z centralnym
dyferencjałem typu torsen C.
Na polskim rynku dostępne są trzy wersje wyposażeniowe Brery. Najuboższa,
standardowa 2.2, kosztuje 139 000 PLN; z wnętrzem Skay View i motorem 2.2 - 146
500, a z wnętrzem Skay View i motorem 3.2 - 182 500.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.