Nowości
Ostatnio dodane samochody















 

 

 

 

 

 

 

 










Sportowa Alfa miała premierę w 1994 roku. Samochód występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: jako coupe GTV oraz otwarty Spider. Sylwetka o klinowatym kształcie powstała przy udziale Pininfariny. Jej charakterystyczne elementy to długa pokrywa maska, krótki zwis tylny i dwie pary okrągłych reflektorów.
    W skład seryjnego wyposażenia wchodzą m.in. detale wykończenia za szlachetnej skóry, klimatyzacja. Na wprost kierowcy znajduje się tylko obrotomierz i prędkościomierz. Mechanizm składania miękkiego dachu Spidera jest sterowany ręcznie lub elektrycznie (opcja).
    Najmniejsza jednostka w Alfie Romeo GTV ma pojemność 2,0 l. Ten motor uzyskuje moc 150 KM i pozwala na jazdę z prędkością 220 km/h i na przyspieszanie do 100 km/h w 8,5 s. Topowym modelem jest 217-konna wersja z silnikiem o pojemności 3,0 l. Rozpędza ona GTV do 248 km/h i uzyskuje pierwszą setkę w 6,8 s.
    W Alfa Romeo Spider montowane są te same silniki, co w GTV, jednak ze względu na inne ukształtowanie karoserii pojazd ten uzyskuje nieco gorsze osiągi. Jednostka 2,0 l pozwala na osiągnmięcie 210 km/h i uzyskiwanie setki w 8,4 s. Wersja z silnikiem 3,0 l rozpędza Spidera do 235 km/h. Uzyskanie prędkości 100 km/h zajmuje 7,3 s.
    W Genewie w 2003 roku pokazano odnowione wersje GTV i Spider. Nadwozia Alfy GTV i Spider poddano jedynie drobnym korektom. Zadanie to powierzono oczywiście firmie Pininfarina, z którą to włoski producent współpracuje od ponad siedemdziesięciu lat. Styliści skupili się na przedniej części nadwozia. Z czarnym tłem osłony chłodnicy, kontrastują chromowane listwy i logo firmy. Przez maskę auta biegną dwa przetłoczenia tworzące znak "V". Dynamiki dodają pochylone boczne słupki i charakterystyczne przetłoczenie po bokach auta, wznoszące się ku górze w tylnej części nadwozia.
    Kolejne modyfikacje dotyczą wnętrza pojazdu, które jeszcze bardziej podkreśla styl Alfy. Tablicę rozdzielczą ożywia środkowa konsola w srebrnym kolorze, na której zgrupowano tunelowe wskaźniki, radioodtwarzacz, wyłącznik układu ASR, czy też system nawigacji satelitarnej (opcja). Zestaw wskaźników otrzymał czerwone podświetlenie. Wprowadzono ponadto nowe materiały wykończeniowe i nowe rodzaje tapicerki.
    Oprócz dobrze znanego już silnika 2.0 Twin Spark o mocy 150 KM, wprowadzono jednostkę również 2-litrową JTS z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silnik ten charakteryzuje się większą mocą (o 15 KM), w stosunku do jednostki dotychczas stosowanej. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h Alfa w wersji 2.0 JTS potrzebuje 8,4 s. Dla osób bardziej wymagających przygotowano silnik 3.2 V6 24V dysponujący mocą 240 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 289 Nm. Alfa GTV w tej wersji osiąga 255 km/h.

 

 

 

 

 

 

 

Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i Magdalenę Cyrankowską.
    Kontakt z nami: krysia3095@wp.pl  lub cyranka58@wp.pl .