Pod długą maską umieszczony jest 6 l, 12-cylindrowa jednostka omocy 450 KM. Do przeniesienia napędumożna wybrać sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegowy automat. Przy masie auta około 1700 kg sprint do setki trwa około 5 s. Prędkość maksyamlna to 300 km/h. »» więcej
Projekt następcy Diablo był gotowy już w 1998 r. Spektakularny, agresywny, masywny, z potężnymi wlotami stanowi dzieło firmy Zagato. Co prawda, samochód średnio podobał się szefom Lamborghini, jednak na inny, nowy projekt brakowało pieniędzy. Na szczęście pojawiło się Audi, które po przejęciu Lamborghini sfinansowało projekt nowego auta. Rozpisano konkurs, ale nie zaaprobowano projektów Bertone, Pininfariny czy Giugiaro tylko belgijskiego stylisty Luca Donckerwolke'a pracującego dla Audi. »» więcej
Na salonie w Bolonii w 2005 roku odbyła się oficjalna premiera Ferrari FXX. Samochód ten w prostej linii wywodzi się od wyczynowych bolidów klasy GT. Dlatego zbudowano tylko 29 sztuk, które nie otrzymały homologacji drogowej, nie można ich też używać w wyścigach. Samochody stanowią natomiast część większego programu badawczego. FXX jest rozwinięciem nieprodukowanego już Ferrari Enzo Ferrari. »» więcej
Kolejne próby stworzenia następcy najmniejszego Lamborghini, modelu Jalpa, który pojawił się jeszcze w 1981 roku, kończyły się z różnych powodów niepowodzeniem. W odstawkę poszedł model opracowywany pod koniec lat osiemdziesiątych, podobnie jak obiecujący roadster Cala z 1995 roku. Światełko w tunelu pojawiło się po przejęciu w 1998 roku firmy przez niemieckie Audi. Po pięciu latach od tego momenu świat ujrzał mniejszego brata Murcielago - coupe Gallardo. »» więcej
Fascynacja prędkością - chyba nie ma drugiego samochodu, który uosabia ją tak wyraźnie jak srebrna strzała Mercedes-Benz. SLR McLaren kontynuuje mit legendarnego sportowego samochodu wyścigowego lat pięćdziesiątych i jednocześnie rozpoczyna całkowicie nową erę samochodów sportowych o dużej mocy. Jest to pojazd zupełnie wyjątkowy - Gran Turismo XXI wieku.. »» więcej
Nadwozie MC12 jest w całości wykone z włókien węglowych. Na masce przed kabiną, z obydwu stron, widać wloty przykryte potrójnymi żebrami. Duże wloty są po obu stronach karoserii, tuż przed tylnymi nadkolami. Następne wloty są nieco powyżej oraz tuż za kabiną. Sama komora silnika ma ażurową maskę. Tył auta jest zwieńczony pokaźnym skrzydłem. W zasadzie kształt MC12 nie przypomina klasyków Maserati. O przynależności do tej marki świadczy tylko charakterystyczny wlot powietrza z przodu oraz kształt reflektorów. No i oczywiście firmowy znak trójzębu na przedzie.»» więcej
Z
przodu auta znajduje się potężny wlot powietrza, okrągłe reflektory z
trapezoidalną oprawą oraz dwa wielkie halogeny. Z boku, charakterystyczna jest
łagodnie schodząca ku klapie bagażnika linia dachu, małe okienko w słupku C. Z
tyłu zaś uwagę przyciągają trzyczęściowe światła, duże aluminiowe logo oraz dwie
potężne końcóki układu wydechowego.
Proste linie deski rozdzielczej, okrągłe obudowy zawiewów powietrza i
trójramienna skórzana kierownica z metalowymi wstawkami stanowią nowoczesną
interpretację kokpitu Mustanga z lat 60. XX wieku. Do wersji Gt można zamówić
pakiet, w którym siedzenia i boczki drzwiowe są wykończone czerwoną skórą. Tego
samego koloru są także dywaniki na podłodze.
»» więcej
Nie raz okazywało się, że to, co dobre może być jeszcze lepsze. A czasem nawet musi. Superleggera to jeszcze lżejsza i jeszcze mocniejsza odmiana najmniejszego Lamborghini, modelu Gallardo, wprowadzona na rynek prawie cztery lata po debiucie auta. Poczynione zmiany postawiły auto w swoim czasie na pierwszym miejscu wśród najszybciej przyspieszających w swojej klasie. »» więcej
Italdesign założone przez genialnego Giorgetto Giugiaro w swoje 40 urodziny zatoczyło pełne koło. Na salonie samochodwym w Genewie w 2008 roku pokazano koncept o nazwie Quaranta, który w prostej linii nawiązywał do pierwszego samochodu jaki wyszedł pod szyldem tego studia stylistycznego - Bizzarini Manta. Auto łączące w sobie futurystyczne akcenty ze smakami z przeszłości zostało wyposażone w hybrydowy napęd opracowany przez Toyotę. »» więcej
Model XLR produkowany od 2003 roku w prostej linii wywodzi się od koncepcyjnego
modelu Evoq, który zaprezentowano w 1999 roku podczas salonu w Detroit.
Dwumiejscowy kabriolet po rozłożeniu sztywnego dachu przekształca się w
bardzo zgrabne coupe. Operacja ta zajmuje tylko 30 sekund i odbywa się za
naciśnięciem jednego przycisku. Co ważne, jest to dach typu hardtop, a więc
odpadają wszelkie obawy o korzystanie z auta zimą (jest tu także podgrzewana
tylna szyba).
»» więcej
Oto trzecia młodość Gallardo (nie licząc stanów pośrednich w postaci mnogich edycji limitowanych), najmniejszego Lamborghini. "Baby Lambo" przeszło największą dotąd operację plastyczną i chirurgiczną. Znacznej zmianie uległ wygląd zewnętrzny, z silnika wyciśnięto dodatkowe rumaki i dodano nowy, bezpośredni wtrysk, zmodyfikowano zawieszenie. Wzbogacono także wyposażenie seryjne, a osiągi auta wzrosły do poziomu, niewiele powyżej którego jeszcze całkiem niedawno stało pierwsze wcielenie Murcielago. »» więcej
Model
S 2000 ma 2-osobowe nadwozie typu roadster o agresywnej linii. Przed deszczem
chroni pasażerów brezentowy dach, który rozkładany jest elektrycznie. Jeżeli
komuś to nie wystarcza, za dopłatą można otrzymać plastikowy.
Na kolorowej tablicy przyrządów prędkość wyświetlana jest cyframi, nad nimi
umieszczono półokrągły, ciekłokrystaliczny wyświetlacz wskazujący obroty
silnika. Ilość paliwa w zbiorniku i temperaturę cieczy chłodzącej również
pokazują wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Sportowy charakter pojazdu podkreślają
aluminiowe pedały z otworami, mała skórzana kierownica, czerwony przycisk
służący do uruchamiania silnika.»»
więcej
Samochód zadebiutował w 1993 roku. Cztery lata wcześniej, w ośrodku Fiat Centro Stile rozpoczęły się prace nad nowym sportowym autem. Ich koordynatorem był Chris Bangle, ówczesny szef zespołu projektowego. Wiosną 1990 roku Bangle sporządził kilka szkiców przyszłego samochodu. Były one na tyle intrygujące, że szefowie Fiata zlecili Pininfarinie stworzenie coupe, które opierałoby się na wizji Amerykanina. »» więcej
W 1997 roku, Niemiec Jochen Dauer wykupił masę upadłościową Bugatti. Półgotowe
EB 110, ramy i liczne części zamienne przetransportowano z Modeny do Norymbergi.
W ten sposób Bugatti znalazło się w południowych Niemczech.
Dauer, oprócz otwarcia ekskluzywnego punktu serwisowego, planował z gotowych
i oryginalnych elementów zbudować dodatkowe egzemplarze. Jednak w 1999 roku
prawa do używania nazwy Bugatti nabył Volkswagen i tym samym zbudowane auta
otrzymały nazwę Dauer EB 110.
»» więcej
Mercedes SLR McLaren nawiązuje nazwą i stylem do kultowego, sportowego
Mercedesa SLR z 1952 roku - dzięki temu autu niemiecka firma odniosła szereg
sukcesów na torach wyścigowych.
Ostre zakończenie przedniej części nadwozia ma podkreślać sportowy charakter
tego samochodu. Pomiędzy podwójnymi reflektorami widzimy po dwa "skrzydła",
pośrodku których umieszczono firmową gwiazdę Mercedesa. Z jednej strony nadają
one całej masce wyraziste kontury, a z drugiej przejmują funkcje aerodynamiczne
oraz chłodzenia silnika. Pod spodem, w przednim zderzaku wyprofilowanym w
kształcie spoilera, jest dodatkowy wlot powietrza. Ciekawe motywy można zauważyć
z boku nadwozia, pomiędzy przednimi kołami a drzwiami. Otóż umieszczono tutaj
odpowietrzniki rozdzielone skrzydłowymi profilami. Jednak poza motywem
stylistycznym te wyloty służą do przewietrzania komory silnika, czyli jej
dodatkowemu chłodzeniu. Takie zresztą przeznaczenie miały także odpowietrzniki w
starym SLR. Tuż pod tymi wylotami widać chromowane końcówki rur wydechowych - po
dwie z każdej strony. Oryginalnym rozwiązaniem Mercedesa SLR McLaren są drzwi
otwierane do góry. Taki sposób umożliwiania dostępu do kabiny zastosowano w
dawnym modelu SLR.
Wnętrze przygotowano tak, by gwarantowało luksus i wrażenia estetyczne.
Zastosowano takie materiały jak aluminium, włókna węglowe i miękka skóra,
stworzona specjalnie dla tego samochodu. Dominują trzy kolory: czerwony, czarny
i srebrny. Dla kierowcy i pasażera (auto jest oczywiście dwuosobowe)
przygotowano głębokie fotele, które są tapicerowane według indywidualnych
życzeń. W wielofunkcyjnej kierownicy umieszczono przyciski do ręcznej obsługi
skrzyni biegów. Przed kierowcą umieszczono dwa zegary w głębokich obudowach.
Pod maską pracuje przygotowany przez firmę AMG silnik V8 ze sprężarką o
pojemności 5,5 l i mocy 626 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 780 Nm. Silnik
rozpędza auto do setki w 3,8 s. Prędkość maksymalna SLR to 334 km/h. Napę
przenoszony jest na koła tylne za pośrednictwem 5-stopniowej, automatycznej
skrzyni biegów, którą można również sterować ręcznie za pomocą tradycyjnego
drążka lub przycisków umieszczonych na kierownicy. Program obsługi manualnej
oferuje trzy stopnie przełączania biegów.
W 2006 roku na drogę wyjechał Mercedes SLR 722 Edition.
Wygląd auta został zmodyfikowany w niewielkim stopniu. Masywniejsze wloty
powietrza i większe chrapy po bokach oraz lepszy dyfuzor z tyłu gwarantują
sprawniejsze chłodzenie i poprawę trakcji.
Kubełkowe fotele obszyto lamowaną skórą i wykończono alcantarą. Włokno
węglowe pokrywa tablicę przyżądów.
Silnik został specjalnie przygotowany w siedzibie AMG. Dzięki
turbodoładowanej jednostce V8 o pojemności 5,5 l i mocy 650 KM SLR przyspiesza
do setki w 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 337 km/h.
W ciągu siedmiu lat w zakładach McLarena w Angli wyprodukowanych zostanie
3500 modeli SLR McLaren, a cena jednego wynieść ma 435 000 EUR.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.