Pod długą maską umieszczony jest 6 l, 12-cylindrowa jednostka omocy 450 KM. Do przeniesienia napędumożna wybrać sześciobiegową skrzynię manualną lub sześciobiegowy automat. Przy masie auta około 1700 kg sprint do setki trwa około 5 s. Prędkość maksyamlna to 300 km/h. »» więcej
Projekt następcy Diablo był gotowy już w 1998 r. Spektakularny, agresywny, masywny, z potężnymi wlotami stanowi dzieło firmy Zagato. Co prawda, samochód średnio podobał się szefom Lamborghini, jednak na inny, nowy projekt brakowało pieniędzy. Na szczęście pojawiło się Audi, które po przejęciu Lamborghini sfinansowało projekt nowego auta. Rozpisano konkurs, ale nie zaaprobowano projektów Bertone, Pininfariny czy Giugiaro tylko belgijskiego stylisty Luca Donckerwolke'a pracującego dla Audi. »» więcej
Na salonie w Bolonii w 2005 roku odbyła się oficjalna premiera Ferrari FXX. Samochód ten w prostej linii wywodzi się od wyczynowych bolidów klasy GT. Dlatego zbudowano tylko 29 sztuk, które nie otrzymały homologacji drogowej, nie można ich też używać w wyścigach. Samochody stanowią natomiast część większego programu badawczego. FXX jest rozwinięciem nieprodukowanego już Ferrari Enzo Ferrari. »» więcej
Kolejne próby stworzenia następcy najmniejszego Lamborghini, modelu Jalpa, który pojawił się jeszcze w 1981 roku, kończyły się z różnych powodów niepowodzeniem. W odstawkę poszedł model opracowywany pod koniec lat osiemdziesiątych, podobnie jak obiecujący roadster Cala z 1995 roku. Światełko w tunelu pojawiło się po przejęciu w 1998 roku firmy przez niemieckie Audi. Po pięciu latach od tego momenu świat ujrzał mniejszego brata Murcielago - coupe Gallardo. »» więcej
Fascynacja prędkością - chyba nie ma drugiego samochodu, który uosabia ją tak wyraźnie jak srebrna strzała Mercedes-Benz. SLR McLaren kontynuuje mit legendarnego sportowego samochodu wyścigowego lat pięćdziesiątych i jednocześnie rozpoczyna całkowicie nową erę samochodów sportowych o dużej mocy. Jest to pojazd zupełnie wyjątkowy - Gran Turismo XXI wieku.. »» więcej
Nadwozie MC12 jest w całości wykone z włókien węglowych. Na masce przed kabiną, z obydwu stron, widać wloty przykryte potrójnymi żebrami. Duże wloty są po obu stronach karoserii, tuż przed tylnymi nadkolami. Następne wloty są nieco powyżej oraz tuż za kabiną. Sama komora silnika ma ażurową maskę. Tył auta jest zwieńczony pokaźnym skrzydłem. W zasadzie kształt MC12 nie przypomina klasyków Maserati. O przynależności do tej marki świadczy tylko charakterystyczny wlot powietrza z przodu oraz kształt reflektorów. No i oczywiście firmowy znak trójzębu na przedzie.»» więcej
Z
przodu auta znajduje się potężny wlot powietrza, okrągłe reflektory z
trapezoidalną oprawą oraz dwa wielkie halogeny. Z boku, charakterystyczna jest
łagodnie schodząca ku klapie bagażnika linia dachu, małe okienko w słupku C. Z
tyłu zaś uwagę przyciągają trzyczęściowe światła, duże aluminiowe logo oraz
dwie potężne końcóki układu wydechowego.
Proste linie deski rozdzielczej, okrągłe obudowy zawiewów powietrza i
trójramienna skórzana kierownica z metalowymi wstawkami stanowią nowoczesną
interpretację kokpitu Mustanga z lat 60. XX wieku. Do wersji Gt można zamówić
pakiet, w którym siedzenia i boczki drzwiowe są wykończone czerwoną skórą.
Tego samego koloru są także dywaniki na podłodze.
»» więcej
Nie raz okazywało się, że to, co dobre może być jeszcze lepsze. A czasem nawet musi. Superleggera to jeszcze lżejsza i jeszcze mocniejsza odmiana najmniejszego Lamborghini, modelu Gallardo, wprowadzona na rynek prawie cztery lata po debiucie auta. Poczynione zmiany postawiły auto w swoim czasie na pierwszym miejscu wśród najszybciej przyspieszających w swojej klasie. »» więcej
Italdesign założone przez genialnego Giorgetto Giugiaro w swoje 40 urodziny zatoczyło pełne koło. Na salonie samochodwym w Genewie w 2008 roku pokazano koncept o nazwie Quaranta, który w prostej linii nawiązywał do pierwszego samochodu jaki wyszedł pod szyldem tego studia stylistycznego - Bizzarini Manta. Auto łączące w sobie futurystyczne akcenty ze smakami z przeszłości zostało wyposażone w hybrydowy napęd opracowany przez Toyotę. »» więcej
Model XLR produkowany od 2003 roku w prostej linii wywodzi się od
koncepcyjnego modelu Evoq, który zaprezentowano w 1999 roku podczas salonu w
Detroit.
Dwumiejscowy kabriolet po rozłożeniu sztywnego dachu przekształca się w
bardzo zgrabne coupe. Operacja ta zajmuje tylko 30 sekund i odbywa się za
naciśnięciem jednego przycisku. Co ważne, jest to dach typu hardtop, a więc
odpadają wszelkie obawy o korzystanie z auta zimą (jest tu także podgrzewana
tylna szyba).
»» więcej
Oto trzecia młodość Gallardo (nie licząc stanów pośrednich w postaci mnogich edycji limitowanych), najmniejszego Lamborghini. "Baby Lambo" przeszło największą dotąd operację plastyczną i chirurgiczną. Znacznej zmianie uległ wygląd zewnętrzny, z silnika wyciśnięto dodatkowe rumaki i dodano nowy, bezpośredni wtrysk, zmodyfikowano zawieszenie. Wzbogacono także wyposażenie seryjne, a osiągi auta wzrosły do poziomu, niewiele powyżej którego jeszcze całkiem niedawno stało pierwsze wcielenie Murcielago. »» więcej
Model
S 2000 ma 2-osobowe nadwozie typu roadster o agresywnej linii. Przed deszczem
chroni pasażerów brezentowy dach, który rozkładany jest elektrycznie. Jeżeli
komuś to nie wystarcza, za dopłatą można otrzymać plastikowy.
Na kolorowej tablicy przyrządów prędkość wyświetlana jest cyframi, nad
nimi umieszczono półokrągły, ciekłokrystaliczny wyświetlacz wskazujący obroty
silnika. Ilość paliwa w zbiorniku i temperaturę cieczy chłodzącej również
pokazują wyświetlacze ciekłokrystaliczne. Sportowy charakter pojazdu
podkreślają aluminiowe pedały z otworami, mała skórzana kierownica, czerwony
przycisk służący do uruchamiania silnika.»»
więcej
Samochód zadebiutował w 1993 roku. Cztery lata wcześniej, w ośrodku Fiat Centro Stile rozpoczęły się prace nad nowym sportowym autem. Ich koordynatorem był Chris Bangle, ówczesny szef zespołu projektowego. Wiosną 1990 roku Bangle sporządził kilka szkiców przyszłego samochodu. Były one na tyle intrygujące, że szefowie Fiata zlecili Pininfarinie stworzenie coupe, które opierałoby się na wizji Amerykanina. »» więcej
W 1997 roku, Niemiec Jochen Dauer wykupił masę upadłościową Bugatti. Półgotowe
EB 110, ramy i liczne części zamienne przetransportowano z Modeny do
Norymbergi. W ten sposób Bugatti znalazło się w południowych Niemczech.
Dauer, oprócz otwarcia ekskluzywnego punktu serwisowego, planował
z gotowych i oryginalnych elementów zbudować dodatkowe egzemplarze. Jednak
w 1999 roku prawa do używania nazwy Bugatti nabył Volkswagen i tym samym
zbudowane auta otrzymały nazwę Dauer EB 110.
»» więcej
Firma Maserati jest znana z produkcji sportowych samochodów. Maserati MC12
powstał jako szosowa wersja modelu MCC, którym zespół tej marki ściga się w
wyścigach FIA GT.
Nadwozie MC12 jest w całości wykone z włókien węglowych. Na masce przed
kabiną, z obydwu stron, widać wloty przykryte potrójnymi żebrami. Duże wloty są
po obu stronach karoserii, tuż przed tylnymi nadkolami. Następne wloty są nieco
powyżej oraz tuż za kabiną. Sama komora silnika ma ażurową maskę. Tył auta jest
zwieńczony pokaźnym skrzydłem. W zasadzie kształt MC12 nie przypomina klasyków
Maserati. O przynależności do tej marki świadczy tylko charakterystyczny wlot
powietrza z przodu oraz kształt reflektorów. No i oczywiście firmowy znak
trójzębu na przedzie.
W dwuosobowej kabinie zainstalowano sportowe fotele wykonane ze skóry. Poza
tym, dominującym materiałem w kabinie jest włókno węglowe, z którego wykonano
znaczną część kokpitu. Jest także aluminium, z którego wykonano nakładki
pedałów, a także sporą cześć środkowej konsoli. W zestawie zegarów naczelne
miejsce zarezerwowano dla obrotomierza. Uwagę przykuwa brak radioodtwarzacza. W
wyposażeniu jest natomiast klimatyzacja. Ale jeśli ktoś zapragnie poczuć pęd
powietrza, to może zdjąć środkową część dachu.
Maserati MC12 ma silnik zapożyczony z Ferrari Enzo. To dwunastocylindrowa,
widlasta jednostka napędowa o pojemności 6,0 l i mocy 630 KM. Silnik ten
generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 652 Nm. Od 0 do 100 km/h auto
przyspiesza w 3,8 s, natomiast przyspieszenie od 0 do 200 km/h trwa 9,9 s.
Prędkość maksymalna przekracza 330 km/h. To pierwszy model Maserati, który
przekroczył prędkość 300 km/h. Napęd na tylne koła jest przekazywany za
pośrednictwem sześciostopniowej, automatycznej skrzyni biegów wyposażonej
również w ręczny tryb wybierania przełożeń. Biegi można zmieniać za pomocą dwóch
dźwigienek umieszczonych przy kierownicy.
Produkcja MC12 była limitowana i powstało nie więcej niż 50 egzemplarzy tego
auta.
Maserati ogłosiło produkcję kolejnego, ekskluzywnego modelu MC12 Corsa.
Model MC12 Corsa powstał na bazie znanego już wcześniej MC12 GT1, który
wygrał w 2005 roku puchar FIA GT Manufacturers Cup. Będzie on używany
ekskluzywnie na torze podczas prywatnych sesji testowych lub cwiczeń
organizowanych przez Maserati. Jednakże jego możliwości nie będą się sprawdzać
jedynie na torze wyścigowym bowiem samochód został dopuszczony do normalnego
ruchu ulicznego, otrzymując stosowną homologację.
Ten bolid będzie napędzany przez dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6
litrów. Jego maksymalna moc szacowana jest na 700 KM. Dzięki nadwoziu wykonanemu
z kompozytów z włókna węglowego jego waga nie przekracza 1,150 kg.
Cena będzie się zaczynać od poziomu 1 000 000 EUR, lecz dodatkowo trzeba do
tego doliczyć podatek. Całkowita produkcja tego modelu nie przekroczy 12
egzemplarzy.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.