Na salonie genewskim w 2005 roku Aston Martin zaprezentował nowy model - V8
Vantage. Koncept Astona Martina AM V8 Vantage został zaprezentowany na początku
2003 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Od tamtego czasu auto
przechodziło testy. Pojazd testowano m.in. w okolicach Dubaju (nad Zatoką
Perską). Eksperymenty przeprowadzano również w warunkach arktycznych za kołem
podbiegunowym w Szwecji. Na koniec właściwości jezdne sprawdzano na niemieckim
torze Nuerburgring. W sumie podczas testów 78 prototypów przejechało ponad 1 mln
250 tys. km.
Z przodu widzimy charakterystyczny grill, nad którym zatopione są,
wyszczuplone reflektory. Zaraz za przednimi nadkolami, dwa skrzela i
przecinająca je brzytwa rozpoczynają linię zaznaczającą drzwi. Tylne lamp są
dodatkowo przyciemnione.
Typowe już dla brytyjskiej marki jest użycie najwyższej jakości materiałów
do wykończenia wnętrza. A więc skóra Connolly, dywaniki Walton, a do tego
wykończenie konsoli aluminium z luksusowym zegarkiem na szczycie i specjalnie
opracowanym systemem nagłośnieniowym.
Symbol V8 w nazwie samochodu pojawił się nieprzypadkowo, bo pod maską
zamontowano ośmiocylindrową, widlastą jednostkę napędową. Tak jak pozostałe
silniki Astona Martina, tak i ten jest składany ręcznie. Jednostka ma pojemność
4,3 litra i generuje moc 380 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 410 Nm. Jak
podaje producent V8 Vantage przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, a prędkość
maksymalna wynosi około 280 km/h. Napęd jest przekazywany na tylne koła za
pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.