Nowości
Ostatnio dodane samochody















 

 

 

 

 

 

 

 










 Po raz pierwszy auto zostało zaprezentowane w 1993 roku jako coupe, a jako kabriolet w 1996 roku.
    Sylwetka samochodu wyróżnia się długą maską silnika, niewielką kabiną i krótkim, ale wyraźnie zarysowanym tyłem. Charakterystyczny jest zwłaszcza przedni pas pojazdu, gdzie dominują wąski i podłużny wlot powietrza oraz owalne, płaskie reflektory i potężne światła przeciwmgłowe.
    Kabina jest połączeniem sportowego stylu z luksusem angielskiej limuzyny. Zatem mamy tutaj krótką dźwignię zmiany biegów i profilowane fotele, które obite są jednak ekskluzywną skórą. Podobnie jak większość deski rozdzielczej i wewnętrznych płatów drzwi. Dodatkowo w kilku miejscach kabinę zdobią drewniane wstawki.
    Aston Martin DB7 napedzany jest 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 l z mechaniczną sprężarką, który osiąga moc 340 KM. Prędkość maksymalna to 266 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 5,7 s. Silnik może być połączony z 6–stopniową manualną skrzynią biegów albo z 5–biegową skrzynią automatyczną.
     Na wystawie w Genewie, w marcu 1999 roku zaprezentowano czołową wersję modelu DB7 o nazwie Vantage. Wyposażony jest on w 12-cylindrowy silnik 6,0 l o mocy 420 KM. Prędkość maksymalna to 298 km/h, a przyspieszenie od 0-100 km/h trwa 5,0 s. Silnik może być połączony z 6–stopniową manualną skrzynią biegów albo z 5–biegową skrzynią automatyczną.
    Na salonie w Birmingham w 2002 roku debiutowała wersje DB7 GT z sześciobiegową skrzynią manualną. Jest ona napędzana silnikiem V12 o mocy 440 KM i momencie obrotowym 556 Nm. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 5,0 s, zaś jego prędkość maksymalna to 300 km/h.
    W Paryżu w 2002 roku zadebiutował Aston Martin DB7 Zagato.
    Charakterystycznym elementem nadwozia jest powiększona krata wlotu powietrza do silnika oraz przetłoczenia przez niemal całą długość karoserii. Szczególnie jest to widoczne na dachu i tylnej szybie, która po prostu jest wklęsła pośrodku. Rasowy wygląd auta uzupełniają 18-calowe obręcze ze stopów lekkich oraz dwie rury wydechowe z tyłu. Ekskluzywne wnętrze spełnia wszelkie kanony zbytku. Dominuje skóra ręcznie garbowana, którą obito fotele, drzwi, a także deskę rozdzielczą. Z kolei sportowy styl auta podkreślają białe tarcze zegarów.
    Pod maską kryje się aluminiowa, 12-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 6 l i mocy podniesionej do 440 KM (w DB7 Vantage jest 420 KM). Silnik jest zaprojektowany w układzie V i ma po dwa wałki rozrządu w dwóch głowicach, i oczywiście po cztery zawory na cylinder. Pojazd się rozpędza do 100 km/h w ciągu 5 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 300 km/h.
    Auto wyprodukowano w serii liczącej 99 egzemplarzy.
    Zagato w 2003 roku przygotował także wersję cabrio nazwaną American Roadster 1, ponieważ samochód przeznaczony jest tylko na rynek amerykański. Punktem wyjścia dla stylistów Zagato był Aston Martin DB7 Vantage Volante.
    W przedniej części auta dominuje wielka krata wlotu powietrza do silnika. Na masce silnika widzimy przetłoczenia, co nadaje nadwoziu bardziej dynamicznego stylu. Dynamiki dodają również skośne klosze reflektorów oraz umieszczone poniżej wielkie światła przeciwmgłowe zintegrowane z kierunkowskazami. W tylnej części nadwozia widzimy dwa garby ciągnące się za zagłówkami foteli. Tylny pas karoserii wyróżnia się okrągłymi kloszami lamp umieszczonych w śrubowanych obręczach oraz dwiema, chromowanymi końcówkami wydechów, które wystają ze zderzaka.
    Dwuosobowa kabina jest połączeniem sportowego stylu z ekskluzywnym wykończeniem. Sportowe akcenty to np. białe tarcze zegarów na desce rozdzielczej. We wnętrzu dominuje jasna skóra, którą obszyto fotele, drzwi, kokpit, a także kierownicę i dźwignię zmiany biegów.
    Pod maską kryje się aluminiowa, 12-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 5,9 l i mocy 435 KM. Jest to widlasty silnik, który ma po dwa wałki rozrządu w dwóch głowicach i po cztery zawory na cylinder. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 556 Nm. Auto rozpędza się do "setki" w czasie poniżej 5 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 298 km/h. Napęd na tylne koła przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni manualnej. W opcji jest montowany pięciostopniowy automat.
    Model DB7 sprzedał się przez 10 lat w łącznej liczbie 7000 sztuk.

 

 

 

 

Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i Magdalenę Cyrankowską.
    Kontakt z nami: krysia3095@wp.pl  lub cyranka58@wp.pl .