W 1965 roku zaprezentowano model DB6. Szerszy i dłuższy od poprzednika,
wyróżniał się bardziej dopracowaną pod względem aerodynamiki sylwetką.
Największym zewnętrznym wyróżnikiem DB6, był tylny spojler, mający poprawiać
własności jezdne.
Wnętrze auta kusi skórzaną tapicerką i pięknymi chromowanymi zegarami i
kierownica o drewnianym wieńcu.
Rzędowa szóstka o pojemności czterech litrów generuje 325 KM, co przy masie
nie całych 1600 kg pozwala przyspieszać do setki w 6,2 s. Pięciobiegowa skrzynia
ma krótkie przełożenia, więc prędkość maksymalna wynosi 238 km/h.
W 1965 roku zadebiutował Short Chassis Volante, pierwszy kabriolet Astona
Martina nazwany Volante. Model ten był mniejszy od coupe i produkowany był przez
rok, poczym zastąpiono go Volante, który był budowany na identycznym podwoziu
jak coupe.
W 1969 roku DB6 przeszło modernizację, a w 1970 roku zaprzestano jego
produkcji.
do liczby wyprodukowanych DB6 należy doliczyć 5 egzemplarzy Shooting Break,
czyli kombi, zbudowanych przez firmę nadwoziową Harold Radford.
Ogółem wyprodukowano ponad 1500 egzemplarzy
Gdy auto było nowe kosztowało 55 000 DM.
Strona stworzona na potrzebę Informatyki w klasie II b przez Krystynę Psiuk i
Magdalenę Cyrankowską.
Kontakt z nami:
krysia3095@wp.pl
lub cyranka58@wp.pl
.